15 Comments

  1. ghazali alias

    apa rogol-rogol ni. tak baiklahhh..

    rotan tu, rotankan aje budak-budak. banyak betul yang kurang ajar sekarang.

  2. memang tak baik, tapi itulah yang terjadi sekarang. Macam-macam jadi. Bukan takat cikgu aje, yang lain pun ada buat cuma benda ni dihighlightkan. Tu yang ramai orang menyumpah ranah cikgu..

    bab rotan tu, memang aku rotan ajer. Budak-budak memang tak suka kena rotan. CUma kita jangan bagi diorang tak takut dengan rotan aje. Kalau diorang mula rasa tak takut, itu bermaksud, kita dah kena cari jalan lain plak..

  3. Disiplin pelajar semakin merosot, begitu juga dengan sesetengah cikgu. Jika dulu kerjaya cikgu cukup disanjung tinggi, tetap dipanggil cikgu walau dimana juga walaupun setelah pencen.

    Jika dulu cikgu berbahasa dengan anak murid dengan cikgu & kamu, sekarang cikgu berkomunikasi dengan anak murid engko & aku. Kalau dah macam tu macamana anak murid nak sentiasa menghormati cikgu?

  4. hemmm..pelajar sekarang memang banyak bermasalah. Tapi memang ada juga cikgu yang bermasalah.

    Kadang-kadang, susah nak salahkan mana-mana pihak. Mesti ada silap kat mana-mana.

  5. mirul

    terdapat faktor2 len juga yg akan mmbantu..cam didikan ibu bapa/faktor persekitaran/kemahuan diri sendiri yg buat kita jd manusia..

  6. Bab disiplin tu, susah nak cakap. Memang sentiasa ada setiap masa.

    Bab engko dan aku tu, mungkin tak semua tempat. Kes-kes terpencil ajer..

  7. Don

    Apapun, didikan di rumah itu yang utama…ibu bapa merupakan guru utama bagi anak mereka…anak itu lahir seperti kain putih..Ibu bapalah yang akan mencorakkannya…kebanyakan pelajar sekarang kekurangan itu smua….guru2 yang mengajar di sekolah tidak mampu untuk mengisi kekosongan dalaman mereka…rata2 anak remaja sekarang mempunyai fizikal yang kuat tetapi mempunyai rohani yang sangat lemah…berbaliklah kepada ISLAM…baru selamat dunia dan akhirat…

  8. puteriungu

    sebenarnya sume gejala ni mmg berlaku dari dulu lgi cuma zmn skrg..penggunaan media massa semakin berleluasa, lebih2 lagi d tambah dgn penggunaan teknologi internet..sbb tu kisah2 pelajar d rotan, d rogol semakin tersebar.. dan seakan jd bahan………..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

WP-SpamFree by Pole Position Marketing