15 Comments

  • At 2011.02.11 04:50, ghazali alias said:

    apa rogol-rogol ni. tak baiklahhh..

    rotan tu, rotankan aje budak-budak. banyak betul yang kurang ajar sekarang.

    • At 2011.02.11 12:25, said:

      memang tak baik, tapi itulah yang terjadi sekarang. Macam-macam jadi. Bukan takat cikgu aje, yang lain pun ada buat cuma benda ni dihighlightkan. Tu yang ramai orang menyumpah ranah cikgu..

      bab rotan tu, memang aku rotan ajer. Budak-budak memang tak suka kena rotan. CUma kita jangan bagi diorang tak takut dengan rotan aje. Kalau diorang mula rasa tak takut, itu bermaksud, kita dah kena cari jalan lain plak..
      ohcikgu recently posted..Cikgu merogol- Cikgu merotan- Pelajar pintar bunuh diriMy Profile

      • At 2011.04.08 11:52, puteriungu said:

        setuju dgn oh cikgu

    • At 2011.02.11 17:32, said:

      Disiplin pelajar semakin merosot, begitu juga dengan sesetengah cikgu. Jika dulu kerjaya cikgu cukup disanjung tinggi, tetap dipanggil cikgu walau dimana juga walaupun setelah pencen.

      Jika dulu cikgu berbahasa dengan anak murid dengan cikgu & kamu, sekarang cikgu berkomunikasi dengan anak murid engko & aku. Kalau dah macam tu macamana anak murid nak sentiasa menghormati cikgu?
      ardzham recently posted..Alhamdulillah- kini saya seorang jutawan!My Profile

    • At 2011.02.11 22:06, said:

      hemmm..pelajar sekarang memang banyak bermasalah. Tapi memang ada juga cikgu yang bermasalah.

      Kadang-kadang, susah nak salahkan mana-mana pihak. Mesti ada silap kat mana-mana.
      rina recently posted..Why not we talk about BacklinkMy Profile

    • At 2011.02.12 15:07, said:

      hemm..tapi kadang2, memang ada guru yang melampau.

      rotan pelajar macam nak dera..
      encik putih recently posted..Pro Online Poker Strategies Webmaster BlogMy Profile

    • At 2011.02.14 05:00, mirul said:

      terdapat faktor2 len juga yg akan mmbantu..cam didikan ibu bapa/faktor persekitaran/kemahuan diri sendiri yg buat kita jd manusia..

    • At 2011.02.17 03:36, said:

      apa pun niat kt. as pendidik ni cabaran tinggi. tambah dlm zaman skrg ni.. mcm2 budak2 buat.. dorg lagi pdai dr kita… :(
      mommy nana recently posted..Buffered Earning Sudah SenyapMy Profile

    • At 2011.02.26 14:44, Don said:

      Apapun, didikan di rumah itu yang utama…ibu bapa merupakan guru utama bagi anak mereka…anak itu lahir seperti kain putih..Ibu bapalah yang akan mencorakkannya…kebanyakan pelajar sekarang kekurangan itu smua….guru2 yang mengajar di sekolah tidak mampu untuk mengisi kekosongan dalaman mereka…rata2 anak remaja sekarang mempunyai fizikal yang kuat tetapi mempunyai rohani yang sangat lemah…berbaliklah kepada ISLAM…baru selamat dunia dan akhirat…

      • At 2011.04.08 12:08, puteriungu said:

        sebenarnya sume gejala ni mmg berlaku dari dulu lgi cuma zmn skrg..penggunaan media massa semakin berleluasa, lebih2 lagi d tambah dgn penggunaan teknologi internet..sbb tu kisah2 pelajar d rotan, d rogol semakin tersebar.. dan seakan jd bahan………..