33 Comments

  1. Akuro San

    ibu bapa sekarang kena ambil iktibar dr cerita ‘Anakku Sazali’ nih…
    ikut sgt cakap anak. bila dah besar? makan diri sendiri~
    anak saudara saya pun saya rotan bila saya dpt tahu dia menipu…

  2. sekarang jarang kita dengar berita murid hantar ke juvana macam dulu-dulu, sebab kes raging dan sebagainya. sebab murid semakin baik atau murid selalunya “betul”. yang jelas nampaknya kerjaya guru semakin mencabar bila tak boleh nak buat murid macam anak sendiri, tak macam dulu-dulu.
    memang tak dinafikan setengah-setengah kes ada murid yang betul-betul bersalah atau guru yang bermasalah.
    aku cadangkan kementerian adakan satu jabatan/badan khas untuk kes-kes tertentu supaya siasat dengan betul dan adil, buat tindakan pembetulan sewajarnya dan pantau dengan lebih teliti.

  3. cikgulama

    saya dari sekolah sebelah. sekolah tu memang top ….., tempat buangan. dapat pula cikgu tidak sihat .. macam api dituang petrol.

  4. antalhaq

    Madah pujangga ada menyebut, jikalau nak lihat masa depan negara lihatlah anak muda sekarang. Bermakna tanggungjawab kita akan datang lebih mencabar.

  5. Hmm.. Boleh menjadi penyebab masalah sosial pun makin parah sebab budak tak boleh ditegur langsung..

    Mak bapak yang susah nak trust cikgu, baik lah homeschool kan saja anak mereka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.