53 Comments

Page 1 of 2 Next →
  1. Mak bapak dulu dah tak sama dengan mak bapak sekarang…Kalau budak tak menjadi cikgu juga yang disalahkan. Macam semuanya diserahkan kepada sekolah bulat-bulat…

  2. Mak Bapa patut faham, betapa susahnya guru-guru mahu memastikan anak-anak mereka berjaya menjadi orang. Ada mereka faham? segelintir sahaja. Yang selebihnya nak mengamuk je!

  3. kerna sebagai pendidik, tak pernah mudah. pernah juga bekerja sebagai seorang guru sandaran. walaupun bunyi macam senang je, susah pada saya. tapi pengalaman best la

  4. Dr.Web

    Memang ada kerja lain yang jauh lebih mencabar dan susah daripada kerja menjadi seorang cikgu.
    Tapi kalau semua nak jadi doctor, sape yang nak kutip sampah tepi jalan.

    Semua orang ada kerja dan fungsi tersendiri dalam masyarakat.
    So be it.

  5. Bukan senang utk jadi guru skrg. Kebanyakan ibubapa amat manjat anak mereka dan sudah jadikan mereka amat nakal dan susah dikawal.

  6. ketike kite memberi suatu ilmu pelajaran, sadar atau tak kite juge ikut belajar dan sambil mengingat serta mengulang kembali ape yg dulu pernah kite pelajari…salam kenal cikgu.

  7. aku penah ada pengalaman menjadi guru hampir selama 1 tahun, so memang mula2 tu best la kan, tapi bila masuk 3-4 bulan mengadap budak malas, budak lawan cakap, huuuuhhhh memang dalam hati, ini kalau anak sedara, mau aku panggg sekali huhu..

  8. orang yang paling dalam hidup kita lepas ibu ayah kita ialah guru. ramai orang ingat jadi guru senang, walhal yang nak diajar tu anak orang. bukan anak sendiri. kadang-kadang anak sendiri pun tak terdidik.

    tahniah cikgu!

  9. Untuk saat ini memang kerja sambil usaha gan, nanti klo usaha sudah besar baru bisa fokus untuk membangun usahanya, kerjanya bisa ditinggal

  10. ICP Capsule

    profesi guru adalah profesi yang sangat mulia karena rela mengorbankan separuh waktunya untuk orang lain semangat cekgu

  11. Untuk saat ini memang kerja sambil usaha gan, nanti klo usaha sudah besar baru bisa fokus untuk membangun usahanya, kerjanya bisa ditinggal

  12. Hanya insan terpilih sahaja mampu bergelar cikgu. Tanggungjawabnya di sekolah sampai kerja pun di bawa balik rumah tanpa berkira. Tahniah cikgu ! Moga hidupmu sentiasa diberkati Allah.

  13. Orang yang belum merasai mengajar mungkin akan berfikir jadi guru itu santai, mudah dan senang. Tapi ini sebenarnya terbalik. Seorang cik gu bertanggung jawab untuk pembentukan mentality anak-anak, terus macam mana boleh santai? Lepas tu satu kelas berisi 25 pelajar tentunya dengan 25 otak dan karakter yang berbeza macam mana nak mudah?
    Pekeerjaan ini memang tiada duanya paling menyenangkan apalagi boleh melihat anak-anak kreatif….

  14. GURU… tanggungjawab yang amat besar sekali, bukan sekadar waktu di sekolah… tapi 24 jam tanggungjawab digalas guru. sungguh MULIA sekali profession perguruan.

  15. faisal rabbani

    cikgu yang selalu terus memberi pelajaran untuk kita semua . makasih cikgu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.