30 Comments

  1. Mak bapak dulu dah tak sama dengan mak bapak sekarang…Kalau budak tak menjadi cikgu juga yang disalahkan. Macam semuanya diserahkan kepada sekolah bulat-bulat…

  2. Mak Bapa patut faham, betapa susahnya guru-guru mahu memastikan anak-anak mereka berjaya menjadi orang. Ada mereka faham? segelintir sahaja. Yang selebihnya nak mengamuk je!

  3. kerna sebagai pendidik, tak pernah mudah. pernah juga bekerja sebagai seorang guru sandaran. walaupun bunyi macam senang je, susah pada saya. tapi pengalaman best la

  4. Dr.Web

    Memang ada kerja lain yang jauh lebih mencabar dan susah daripada kerja menjadi seorang cikgu.
    Tapi kalau semua nak jadi doctor, sape yang nak kutip sampah tepi jalan.

    Semua orang ada kerja dan fungsi tersendiri dalam masyarakat.
    So be it.

  5. Bukan senang utk jadi guru skrg. Kebanyakan ibubapa amat manjat anak mereka dan sudah jadikan mereka amat nakal dan susah dikawal.

  6. ketike kite memberi suatu ilmu pelajaran, sadar atau tak kite juge ikut belajar dan sambil mengingat serta mengulang kembali ape yg dulu pernah kite pelajari…salam kenal cikgu.

  7. aku penah ada pengalaman menjadi guru hampir selama 1 tahun, so memang mula2 tu best la kan, tapi bila masuk 3-4 bulan mengadap budak malas, budak lawan cakap, huuuuhhhh memang dalam hati, ini kalau anak sedara, mau aku panggg sekali huhu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.